Regulamin sklepu
internetowego Muna.
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://muna.com.pl.
Sprzedawca – Iga Chrzan, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Biżuteria Muna Iga Chrzan, NIP 9161390152, nr REGON 522784894, adres: ul. Polna 9, 56-320 Krośnice.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. Polna 9, 56-320 Krośnice
- Adres e-mail: sklep@muna.com.pl
- Telefon: 697-250-297
§ 3 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin stosuje się do wszystkich zamówień i zakupów towarów dokonanych za pośrednictwem Sklepu.
- Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Regulamin wraz z przepisami prawa regulują kwestie dotyczące korzystania z e-Sklepu, dostępnego pod adresem http://muna.com.pl, świadczącego usługi polegające na sprzedaży towarów stanowiących biżuterię z metali szlachetnych oraz kamieni naturalnych.
- Regulamin określa w szczególności:
a. rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
b. warunki i zasady składania drogą elektroniczną zamówienia w ramach Sklepu;
c. zasady zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu;
d. tryb postępowania reklamacyjnego.
4. Właściwości wszystkich towarów zawarte są w opisach produktów dostępnych na stronie internetowej www.muna.com.pl. Kupujący powinien mieć na uwadze,
że biżuteria jest tworzona z kamieni naturalnych, co nadaje jej specyficzny charakter, a każdy egzemplarz jest niepowtarzalny i w jakimś stopniu różniący się od innych egzemplarzy takiego samego produktu. Informujemy, że na wygląd produktów prezentowanych w Sklepie ma wpływ rozmiar i ustawienie parametrów
monitora.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie to całkowite ceny za towar. W przypadku, kiedy ma to zastosowanie, do ceny całkowitej należy doliczyć koszty dostawy towaru.
Zamówienie można składać całodobowo. Zmówienie złożone pomiędzy godz. 24.00 – 15.00 danego dnia – jest uważane za złożone w tym samym dniu. Zamówienie złożone w innym czasie niż wskazane powyżej jest uważane za złożone w pierwszym następnym Dniu roboczym. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy rozpatrywane będą dopiero w kolejnym dniu roboczym.
Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
Każde zamówienie towaru jest odrębną ofertą zakupu. Złożone zamówienie będzie następnie przedmiotem akceptacji Sprzedawcy, przy czym Sprzedawca ma prawo do:
-niezaakceptowania zamówienia z jednoczesnym obowiązkiem wskazania powodów takiej decyzji,
-ograniczenia sposobu płatności,
-zażądania przedpłaty,
9. W wypadku, gdy ilość zaakceptowanych przez Sprzedawcę towarów jest mniejsza, niż ilość towarów zamówionych, informuje o powyższym klienta na wskazany adres poczty elektronicznej. Klientowi przysługuje wówczas prawo do rezygnacji ze złożonego zamówienia (w ciągu 7 dni od dnia otrzymania informacji od Sprzedawcy).
10. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia.
11. Sklep zastrzega sobie możliwość czasowego zawieszenia działalności w celach dokonania prac utrzymaniowych, rozwojowych i modernizacyjnych.
§ 5 PŁATNOŚCI
- Kupujący za złożone zamówienie można zapłacić za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24, lub przelewem tradycyjnym na wskazane na stronie internetowej Sklepu konto bankowe.
- W przypadku wybrania przez Kupującego opcji płatności przelewem tradycyjnym, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 Dni roboczych od momentu złożenia zamówienia.
- W przypadku nieotrzymania zapłaty online przez Sprzedawcę, zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, co oznacza, że umowa nie dochodzi do skutku, a zamówienie nie zostanie zrealizowane.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Termin realizacji zamówienia to 10 Dni roboczych liczone od momentu potwierdzenia złożenia zamówienia przez Sprzedającego.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność przelewem tradycyjnym za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
- Za pośrednictwem Poczty Polskiej
- Do paczkomatów InPost
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedochowanie terminu z przyczyn od niego niezależnych, a w szczególności w przypadku wystąpienia siły wyższej, tj. jakichkolwiek okoliczności pozostających poza kontrolą Sprzedawcy, w tym w szczególności wojny, aktów terrorystycznych, strajków, stanów wyjątkowych,
braku funkcjonowania środków transportu, przerw w dostawach prądu lub mediów, trzęsień ziemi lub innych katastrof naturalnych.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru.
- Aby Kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo będące załącznikiem nr 1 do Regulaminu wysłane pocztą lub przekazane pocztą elektroniczną)
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwracane produkty nie mogą nosić śladów użytkowania oraz muszą posiadać metki (sznurki) z plombami jakimi zostały oznaczone.
- W przypadku zwrotu towaru z zamówienia, do którego dołączony był gratis promocyjny, Kupujący zobowiązany jest zwrócić także przedmiotowy gratis. W przypadku odmowy zwrotu gratisu, Sklep zwróci Kupującemu cenę zwróconych towarów pomniejszoną o wartość gratisu – zgodnie z ceną gratisu.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Towar powinien być zwrócony na adres: ul. Polna9, 56-320 Krośnice nie później niż 7 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- Bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponosi Kupujący.
- Formularz do ściągnięcia tutaj – Protokol zwrotu reklamacji
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w tym: produkty z grawerem, niestandardowe wzory i długości łańcuszków, naszyjników oraz bransoletek, itp.
§ 9 REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu, korzystając z wzoru pisma będącego załącznikiem nr 1 Regulaminu.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na koszt Sprzedawcy, na adres: ul. Polna 9, 56-320 Krośnice.
- Reklamacji nie podlega:
a. towar z wadami jawnymi, o których kupujący wiedział;
b. towar posiadający uszkodzenia mechaniczne powstałe z powodu np. wgniecenia, otarcia, deformacji lub niewłaściwego dopasowania rozmiaru;
c. towar będący biżuterią oraz inne akcesoria odbarwione oraz uszkodzone poprzez niewłaściwe użytkowanie i konserwację;
d. towar będący biżuterią oraz inne akcesoria srebrne złocone i miedziowane, która podlegają naturalnemu ścieraniu.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
- na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
- zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora, a także prawo:
- wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
- W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
- W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.